آر اف فرکشنال در اصفهان

آر-اف-فرکشنال-در-اصفهان1

آیا جای آکنه هایتان ناراحتتان می کند و باعث نازیبایی ظاهر پوست شما شده است؟ آیا نگران خطوط ریزی هستید که اطراف چشمهایتان ظاهر شده و نمی دانید چکار کنید؟ برای رفع تمام این موارد می توانید از تکنولوژی RF فرکشنال برخوردار شوید.
در این مقاله دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، به طور کامل به نحوه جوانسازی صورت با آر اف فرکشنال، کاربردها، مزایا و معایب این روش پرداخته اند. برای دسترسی سریعتر به تیترهای مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

دستگاه RF فرکشنال چطور کار می کند؟

دستگاه آر اف فرکشنال تکنولوژی است که در صنعت زیبایی از آن برای ترمیم و جوانسازی پوست استفاده می کنند. این دستگاه ها انواع متنوعی دارند که یکی از بهترین آنها آر اف ترمیا است که یک آر اف فرکشنال نانوابلیتیو است.

این دستگاه مجهز به کارتریجی است که ۱۶۰ سوزن ظریف نانو دارد و امواج رادیوفرکوئنسی (RF) دستگاه را به درم و لایه زیرین آن می رساند. سوراخ هایی که این سوزنها ایجاد می کنند به قطر ۱ نانومتر است و به انتقال بیشتر گرما و امواج RF به عمق پوست کمک می کند.

تروما و آسیب ناشی از سوزن و شوک حرارتی لیزر آر اف ترمیا باعث می شود پوست به طور طبیعی برای ترمیم خود کلاژن، الاستین و سلولهای جدید بسازد. این کار به کاهش ظاهر خطوط ریز، چین و چروک، جای زخم، ترک ها، لکه ها، رنگدانه ها و موارد دیگر کمک کرده و از بدتر شدن آنها جلوگیری می کند. در زیر می توانید عکس قبل و بعد آر اف فرکشنال صورت را ببینید:
قبل-و-بعد-آر-اف-فرکشنال-اسکار-صورت

انجام لیزر آر اف فرکشنال ترمیا بهترین جایگزین لیزر CO2 است. چون تأثیر کلی بیشتری روی پوست دارد و کلاژن سازی را در لایه های عمیق تر پوست تحریک می کند.

برای جوانسازی صورت با آر اف فرکشنال ترمیا در اصفهان می توانید به مطب دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، با بیش از یک دهه تجربه در این زمینه مراجعه کنید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۰۷۳۱۰۲۰ تماس حاصل فرمایید.

مزایای جوانسازی صورت با آر اف فرکشنال ترمیا

مزایای استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال ترمیا برای جوانسازی صورت عبارتند از:

  • بهبودی سریع بعد از هر جلسه
  • نتایج موثرتری نسبت به آر اف غیر سوزنی یا بدون کارتریج دارد.
  • سوزنها از جنس نانو هستند و التهاب و زخمی که کارتریجهای سایر انواع آر اف فرکشنال ایجاد می کنند را ندارد.
  • بدون درد است و با بیحسی موضعی انجام می شود.
  • بدون عارضه و بی ضرر
  • بدون خونریزی و برش
  • بهترین جایگزین برای درمان ترکیبی RF جوانسازی و میکرونیدلینگ است و هزینه های درمان را کمتر می کند.
  • یک روش طبیعی برای تحریک کلاژن سازی و جوانسازی پوست
  • کارتریج ها یکبار مصرف و شخصی هستند
  • عوارض و مدت زمان بهبودی این روش کمتر از درمان با انواع لیزرهای CO2 است.

این روش در مطب به صورت سرپایی انجام می شود و اگر با التهاب و تورم خفیف صورت مشکلی ندارید، بعد از آرا ف ترمیا می توانید بلافاصله به سر کار یا منزل خود برگردید.

کاربردهای ‌RF فرکشنال سوزنی

متخصصان پوست از دستگاه RF فرکشنال سوزنی برای درمان مشکلات زیر استفاده می کنند:

  • آر اف فرکشنال برای جای جوش
  • درمان اسکارهای چرخشی، آتروفیک، جعبه ای، آکنه و روزاسه
  • درمان استرچ مارک
  • رفع خطوط ریز اطراف چشمها، دهان، …
  • رفع شلی پوست و چین و چروکهای اولیه (خیلی ریز و سطحی)
  • از بین بردن لکه های ناشی از سن، هایپرپیگمانتاسیون، لکه های آفتاب، …
  • کاهش اندازه منافذ بزرگ شده پوست
  • درمان آسیبهای ناشی از نور خورشید
  • بهبود ناهمواری بافت و رنگ پوست

در صورت بروز هر یک از این مشکلات با استفاده از بهترین آر اف فرکشنال در اصفهان می توانید طی چند جلسه به طور قابل توجهی مشکل خود را برطرف کنید.
دستگاه-آر-اف-فرکشنال1

اقدامات قبل از جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال

به گفته برخی منابع شما می توانید نتایج آر اف فرکشنال را با آماده سازی پوست قبل از آر اف بهبود دهید. این موارد عبارتند از:

  • پوست را سالم و هیدراته نگه دارید و حداقل از ۲ هفته قبل سرم ویتامین C بزنید تا رنگ پوست یکنواخت شود.
  • بیش از حد در معرض نور خورشید نباشید و از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. همچنین صورت را برنزه نکنید.
  • از لایه بردارهای شیمیایی و سایر درمان های دیگر صورت خودداری کنید.
  • و اگر سابقه تبخال یا زگیل تناسلی در ناحیه تحت درمان دارید، باید قبل از آر اف آنها را درمان کنید.
  • مراقبت های بعد آر اف فرکشنال ترمیا
  • اقدامات بعد از آر اف فرکشنال که باید آنها را بعد از هر جلسه انجام دهید، عبارتند از:
  • اگر برای کاهش التهاب و کمک به بهبود سریعتر پوست پماد یا دارویی برایتان تجویز شده به موقع آن را مصرف کنید.
  • تا ۲۴ ساعت روی ناحیه تحت درمان از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • موقع بیرون رفتن حتما از کرم ضدآفتاب یا کلاه لبه دار استفاده نمایید.
  • تا دو روز نباید از حمام داغ استفاده کنید.
  • به مدت ۴۸ ساعت ورزش سنگین نکنید و از دستکاری و ماساژ ناحیه درمان بپرهیزید تا سریعتر عوارض آر اف فرکشنال برطرف شوند.

دوره نقاهت بعد از RF فرکشنال ترمیا کوتاه و به مدت دو تا سه روز است. در این مدت می توانید کارهای روزانه خود را انجام دهید.

تعداد جلسات درمان با آر اف فرکشنال

تعداد جلسات بستگی به نوع و شدت عارضه تان دارد و یادتان باشد که درمان اسکارها در بین عوارض دیگر به جلسات بیشتری نیاز دارند. پزشک در جلسه معاینه می تواند حدود جلسات مورد نیازتان را تعیین کند. مدت زمان هر جلسه آر اف فرکشنال کمتر از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است.

کی می توانم نتایج آراف فرکشنال را ببینم؟

مطالعات متعددی اثربخشی درمان مشکلات مختلف پوست با آر اف فرکشنال را گزارش داده اند. شما می توانید نتایج اولیه را احتمالاً در ۷ تا ۱۰ روز آینده ببینید. ولی ۴ تا ۶ هفته همچنان پوست در حال ترمیم است و چند هفته بعد از جلسه آخر می توانید نتایج نهایی کار را ببینید.

ماندگاری جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال ترمیا طولانی است و بسته به لایف استایل شما ۲ تا ۳ ادامه دارد. جهت طولانی تر شدن تاثیر آن می توانید سالانه جلسات آر اف را تکرار کنید.
قبل-و-بعد-از-RF-فرکشنال-جای-جوش

خطرات و عوارض آر اف فرکشنال چیست؟

بعد از هر جلسه آراف فرکشنال کمی احساس ناراحتی می کنید و پوست داغ و آفتاب سوخته می شود. طی ۳ تا ۷ روز آینده نیز عوارض خفیفی مثل قرمزی، میکرو زخم های ناشی از سوزنها، حساسیت، خشکی، تورم، سوزش و پوسته پوسته شدن ناحیه تحت درمان را تجربه می کنید.

این عوارض طبیعی هستند و به زودی برطرف می شوند. البته شدت این عوارض در آر اف فرکشنال ترمیا کمتر از دیگر انواع آر اف سوزنی است. به طور کلی درمان با ترمیا یک درمان بسیار ایمن و بدون عارضه جانبی است. اما در بعضی از افراد ممکن است RF فرکشنال به صورت موقتی منجر به هیپرپیگمنتیشن پوست شود.

چه کسانی کاندید دستگاه آر اف فرکشنال هستند

افراد با هر نوع پوست و رنگ پوستی که باشند، می توانند از لیزر آراف فرکشنال برای بازسازی و بهبود پوست خود استفاده کنند. این روش هرچند بی ضرر است اما انجام آن به زنان باردار، افرادی که آسپرین مصرف می کنند یا دچار برخی بیماریهای قلبی هستند، توصیه نمی شود.

به علاوه افرادی که ایمپلنت فلزی یا پیس میکر دارند؛ پوست آنها اخیرا آفتاب سوخته شده یا التهابات شدید پوستی دارند، نمی توانند از این روش برای جوانسازی پوست استفاده کنند.
جوانسازی-پوست-با-آر-اف-فرکشنال

فاکتورهای موثر بر هزینه آر اف صورت در اصفهان

هزینه هر جلسه ترمیا در اصفهان بستگی به شدت عارضه، سرعت ترمیم پوست و سن شما دارد. چون این عوامل تعیین کننده تعداد جلسات آر اف فرکشنال هستند. همچنین لوکیشن مطب، هزینه کارتریج، مهارت و تجربه پزشک در استفاده از RF و نوع آر اف هم از عوامل موثر بر هزینه آر اف صورت هستند.

برای جوانسازی صورت با آر اف فرکشنال در اصفهان می توانید به مطب دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، با بیش از یک دهه تجربه در این زمینه مراجعه کنید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۰۷۳۱۰۲۰ تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی پایانی

آر اف فرکشنال تکنولوژی است که با امواج بی ضرر رادیوفرکوئنسی کار می کند. از این دستگاه برای تحریک کلاژن سازی در لایه های عمیق و سطح پوست با هدف درمان جای جوش و آکنه، جوانسازی پوست، ترمیم جای اسکارهای مختلف و ضدپیری پوست استفاده می شود.

درمان با این روش بدون عارضه است و به دوره نقاهت یا مراقبتهای سختی نیاز ندارد. ریکاوری بعد از این روش سریعتر از لیزر مونالیزا، لیزر ژولیت و لیزرهای دیگر است.

سوالات متداول

معمولا در مورد RF fractional صورت با دستگاه آر اف ترمیا سوالات زیر از خانم دکتر فروغی متداول هستند:

آیا زنان باردار می توانند از آراف فرکشنال استفاده کنند؟

خیر. انجام آنرا به زنان باردار توصیه نمی کنیم چون هیچ تحقیقی در مورد بی ضرر بودن کامل RF در بارداری انجام نشده است.

اگر مزوتراپی یا لیزری زیبایی داشته باشم، چه مدت بعد می توانم RF فرکشنال ترمیا انجام دهم؟

توصیه می کنیم حداقل ۲ هفته صبر کنید و اگر قصد انجام هر گونه مزوتراپی پوست در اصفهان یا لیزر زیبایی بعد از آر اف دارید، حتما در این مورد با پزشک پوست خود در مورد آن مشورت کنید تا جلسات درمانی شما را تنظیم کند.

RF فرکشنال ترمیا می تواند جای اسکار را درمان کند؟

این دستگاه می تواند به بهبود تن، بافت و کاهش اندازه اسکارها کمک کند ولی میزان بهبودی بستگی به سن، اندازه، رنگ و بافت پوست آسیب دیده دارد. اما نتایج درمان با آر اف فرکشنال ترمیا بسیار قابل توجه است.

اگر شما هم سوالی درباره آر اف فرکشنال صورت دارید؛ در بخش نظرات می توانید آنها را از ما بپرسید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
دکتر فروغی

کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر فروغی یکی از مجهزترین مراکز پوست، مو و زیبایی در اصفهان است. در این مرکز انواع خدمات جوانسازی و پاکسازی پوست، مزوتراپی و درمان ریزش مو، لاغری موضعی، لیزر، PRP، لیفت با نخ و درمان جای اسکار و سوختگی انجام می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *