درمان ریزش موی سکه ای در اصفهان (با تزریق کورتون)

درمان-ریزش-موی-سکه-ای-در-اصفهان

آیا نواحی خاصی از سرتان طاس شده و مجبورید با کلاه گیس، روسری یا به هر وسیله دیگری آن را پنهان کنید؟ آیا از طاس شدن سرتان وحشت دارید؟ نگرانی تان بی مورد نیست. عدم درمان این وضعیت می تواند منجر به بدتر شدن ریزش موها شود.
این نوع ریزش مو، ریزش موی سکه ای یا آلوپسی نام دارد. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با علل، روشهای تشخیص و درمان ریزش موی سکه ای در زنان و مردان آشنا کنیم. برای دسترسی سریعتر به تیترهای مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

ریزش موی سکه ای (آلوپسی) چیست؟

آلوپسی آره آتا یا ریزش موی سکه ای نوعی ریزش موی شدید به صورت تکه تکه (لکه دایره ای یا بیضی) و یا کامل در پوست سر، ابروها، مژه ها و بدن است. ریزش موی سکه ای در هر سنی می تواند بروز کند ولی معمولاً در ۴۰ سال اول زندگی بیشتر رخ می دهد.

به گفته محققان دانشگاه ییل این عارضه در واقع نوعی بیماری خودایمنی است که از هر ۱۰۰ نفر دو نفر به طور دائمی یا مقطعی به آن دچار می شوند. بیماریهای خود ایمنی باعث حمله سلول های ایمنی بدن (گلبولهای سفید) به فولیکول های مو و ریزش موها می شود. هر چند که ژنتیک و سابقه خانوادگی هم می تواند علت ریزش موی سکه ای باشد.

انواع آلوپسی

اکثر کسانی که مبتلا به ریزش موی سکه ای هستند دچار نوع آلوپسی آره آتا یا ریزش موی سکه ای هستند که در آن فقط یک یا چند تکه از سر دچار طاسی می شود.

آلوپسی توتالیس (ریزش کامل موهای سر) و آلوپسی یونیورسالیس (ریزش موی سر، ابروها، مژه، ریش و بدن) هم از دیگر انواع این بیماری هستند.

ریزش سکه ای معمولا محدود است ولی در ۳۰ درصد افراد لکه های طاسی به هم متصل می شوند و یا به شکل نعل اسبی می ریزند. این علامت ریزش موی سکه ای پیشرونده است و در صورت عدم درمان به موقع احتمالا منجر به طاسی کامل (آلوپسی توتالیس) می شود.
ریزش-موی-سکه-ای

جهت درمان ریزش موی سکه ای در اصفهان شما هم می توانید از تخصص دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، با بیش از یک دهه تجربه در این زمینه بهره مند شوید. برای رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۰۷۳۱۰۲۰ تماس بگیرید.

روش تشخیص ریزش موی سکه ای

تشخیص آلوپسی بر اساس الگوی ریزش مو و سابقه آن راحت است. اما گاهی هم برای تشخیص آن لازم است نمونه برداری انجام شود تا وجود سلولهای ایمنی اطراف پایه فولیکولهای مو تایید شود.

در صورت نیاز هم ممکن است آزمایشهایی مثل تست خون یا سطح هورمونهای مختلف مثل تیروئید و تستوسترون نیاز باشد.

آلوپسی چه زمانی نیاز به درمان دارد؟

به گفته دکتر مریم فروغی، پزشک پوست و مو، در آلوپسی های نسبتاً خفیف ممکن است بدون درمان هم دوباره موها بعد از ۲ تا ۶ ماه رشد کنند. ولی اغلب با عود ریزش مو مواجه هستیم. در ریزش های شدید و برای بهبود سریعتر موها در ریزش های خفیف حتما نیاز به درمان دارید.

خانم ها و آقایان می توانند با مراجعه به بهترین دکتر برای درمان ریزش مو سکه ای اصفهان جلوی پیشرفت این بیماری را بگیرند و علائم ریزش موی سکه ای خود را بهبود دهند.

بیشتر بخوانید: مزوتراپی مو در اصفهان

روشهای درمان ریزش موی سکه ای در اصفهان

بر اساس منابع معتبر هدف روشهای درمان ریزش موی سکه ای دو چیز است: توقف حمله سیستم ایمنی به فولیکولها و تحریک رشد مجدد موها. برخی از روشهای رایج برای درمان این عارضه عبارتند از:

  • استروئیدهای موضعی به صورت پماد یا مایعات
  • داروهای خوراکی (برای درمان ریزش مو با وسعت زیاد)
  • نور درمانی
  • ایمونوتراپی موضعی
  • تزریق کورتون رقیق شده (برای کسانی که درمان های موضعی برایشان موثر نبوده)
    تزریق-کورتون-برای-درمان-آلوپسی

درمان ریزش موی سکه ای با تزریق کورتون

یکی از بهترین درمانهای سنتی برای آلوپسی آره‌آتا تزریق کورتون است. کورتون یک داروی استروئیدی شبیه هورمون کورتیزول است که خواص ضدالتهابی قوی دارد. تزریق این دارو به محل ریزش سکه ای موها حمله سلول های ایمنی به فولیکولهای مو را سرکوب می کند.

با تضعیف سیستم ایمنی دوباره موها می توانند رشد کنند. البته این تزریق نمی تواند جلوی ایجاد ریزش موی سکه ای در نواحی دیگر سر را بگیرد. انواع کورتون هایی که به این منظور استفاده می شوند، عبارتند از:

  • آمپول تریامسینولون برای ریزش مو
  • هیدروکورتیزون
  • تریا مسینولون استونید
  • هگزاستوناید

درمان با این روش هیچ عارضه ای ندارد. فقط موقع تزریق ممکن است احساس ناراحتی، درد یا سوزش کنید که بعد از چند روز کاملا این عوارض برطرف می شوند. این تزریق را می توانید در اصفهان در مطب خانم دکتر فروغی نیز انجام دهید.

نتایج درمان

حدود ۴ هفته بعد از آخرین تزریق به آرامی رشد موهای نازک شروع می شود اما ۳ ماه طول می کشد تا تارهای تازه روییده به تارهای عادی مو تبدیل شوند.

جلسات تزریق

تعداد جلسات تزریق کورتیکواستروئید برای درمان ریزش موی آلوپسی بستگی به شدت این عارضه دارد. تزریق کورتون در اکثر افراد طی ۱ تا ۳ جلسه و با فواصل ۴ تا ۶ هفته ای انجام می شود.

جهت درمان ریزش موی سکه ای یا آلوپسی با تزریق کورتون در اصفهان شما هم می توانید از تخصص دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، با بیش از یک دهه تجربه در این زمینه بهره مند شوید. برای رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۰۷۳۱۰۲۰ تماس بگیرید.

خلاصه نکات مهم

ریزش موی سکه ای عارضه ای است که در آن تکه هایی از موی سر ریزش شدید پیدا می کنند و آن منطقه به صورت دایره ای یا بیضوی دچار طاسی می شود. در صورت پیشرفت این عارضه، ممکن است کچلی گسترده شده و باعث طاسی کامل سر شود.

این مشکل هم در زنان و هم در مردان رخ می دهد و به محض بروز آن باید برای درمان به پزشک پوست و مو مراجعه کرد. یکی از بهترین روشهای درمان ریزش موی سکه ای در اصفهان تزریق کورتون است که باعث توقف ریزش موها و تحریک رشد موهای جدید می شود.

سوالات متداول

رایجترین سوالاتی که در مورد ریزش موی آلوپسی می پرسند عبارتند از:

آیا ریزش سکه ای به دلیل استرس است؟

استرس می تواند علت ریزش موها باشد ولی در مورد ریزش موی سکه ای شواهد علمی کافی برای اثبات موثر بودن استرس روی ریزش موی سکه ای  وجود ندارد.

آیا ریزش موی سکه ای واگیردار است؟

خیر. نباید از مسری بودن ریزش موی سکه ای بترسید. چون علت آلوپسی بیماری خودایمنی و یا علل ارثی است و این مشکل نمی تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

چه کسانی نمی توانند کورتون رقیق شده تزریق کنند؟

درصورت وجود حساسیت به کورتون، عفونت درمان نشده، برخی بیماریها مثل اختلالات تیروئیدی، کبدی، کلیوی، قلبی و زخم معده و بعد از واکسیناسیون علیه ویروسها مثل آبله مرغان نباید این تزریق را انجام دهید.

اگر شما هم سوالی درباره درمان ریزش موی سکه ای دارید در بخش نظرات می توانید آنها را از کلینیک ما بپرسید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
دکتر فروغی

کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر فروغی یکی از مجهزترین مراکز پوست، مو و زیبایی در اصفهان است. در این مرکز انواع خدمات جوانسازی و پاکسازی پوست، مزوتراپی و درمان ریزش مو، لاغری موضعی، لیزر، PRP، لیفت با نخ و درمان جای اسکار و سوختگی انجام می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *