تزریق مزوژل در اصفهان (روشی موثر برای جوانسازی)

تزریق-مزوژل-در-اصفهان1

یا شما هم به دنبال روشهای ضدپیری هستید و می خواهید صورتتان را جوان نگه دارید؟ اگر از آن دسته مردان و زنانی هستید که به تازگی متوجه خطوط ریز روی صورتتان شده اید و نگران آنها هستید، حتما این مقاله را بخوانید.
در این مقاله، دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، به یکی از روشهای جوانسازی پوست، یعنی تزریق مزوژل پرداخته و درباره چگونگی انجام تزریق مزوژل، کاربردها، عوارض و مزایای آن توضیح می دهند. برای دسترسی سریعتر به تیترهای مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

مزوژل جوانسازی چیست؟

مزوژل جوانسازی ترکیبی از دو روش تزریق ژل و مزوتراپی پوست است. در این روش با تزریق مواد مغذی زیر پوست، فعالیت سلولهای سازنده کلاژن و الاستین (سلولهای فیبروبلاست) بیشتر شده و با تقویت کلاژن سازی، بافت پوست تقویت می شود.

همچنین محلول تزریقی در مزوژل تراپی علاوه بر مواد مغذی حاوی ژل یا فیلر است که خاصیت پرکنندگی دارد. این فیلرها معمولا از نوع هیالورونیک اسید هستند که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و با افزایش سن مقدار آن کم می شود. اما تزریق مزوژل با جبران کمبود هیالورونیک اسید طبیعی بدن، چین و چروکهای پوست را پر می کند.
مزوژل-جوانسازی

آشنایی با ترکیبات مزوژل

مزوژل های جوانسازی دارای ترکیبات و برندهای متنوعی هستند. ترکیبات مزوژل مشابه فرمولاسیون محلول های مزوتراپی و شامل موادی مثل کوآنزیمها، مواد معدنی، ویتامین، اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدانها، … است.

همچنین محلول مزوژل حاوی ۱۵% ژل هیالورونیک اسید است. این ماده با جذب بیشتر آب به موضع تزریق باعث هیدراته شدن پوست و حجیم شدن ناحیه تزریق می شود.

نحوه انجام تزریق مزوژل

به گفته دکتر مریم فروغی، ابتدا پزشک موضع را ضد عفونی می کند. بعد از بیحسی موضعی، نقاطی که باید تزریق انجام شود، مشخص می شود. سپس با سرنگ ظریف یا با تفنگ مزو، محلول مزوژل به نقاط مورد نظر تزریق می شود.

سپس اگر نیاز به ماساژ موضع و تزریق بیشتر در برخی نواحی باشد، پزشک برایتان این کارها را انجام می دهد. اما بعد از پایان تزریق خودتان نباید به هیچ عنوان این نواحی را فشار یا ماساژ دهید. کل فرایند تزریق مزوژل در کمتر از نیم ساعت انجام می شود و بعد از آن می توانید به خانه برگردید.
تزریق-مزوژل-خط-خنده

برای جوانسازی صورت با تزریق مزوژل در اصفهان شما هم می توانید از تخصص دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، با بیش از یک دهه تجربه در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۰۷۳۱۰۲۰ تماس بگیرید.

تعداد جلسات تزریق مزوژل

معمولا تزریق مزوژل در ۳ جلسه با فواصل ۲ تا ۴ هفته ای انجام می شود. تعداد جلسات در کسانی که به جوانسازی بیشتری نیاز دارند، ممکن است بیشتر از این باشد.

اقدامات قبل از تزریق مزوژل

اگر قصد دارید تزریق مزوژل را انجام دهید، قبل از هر جلسه باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • از سه روز قبل الکل و دخانیات مصرف نکنید تا احتمال کبودی و خونریزی موقع تزریق کمتر شود.
  • با مشورت پزشک داروی ضد التهاب یا آسپرین را از یک هفته قبل از تزریق قطع کنید.
  • در صورتی که تبخال یا زگیل فعال در ناحیه تزریق دارید، تا زمان بهبودی کامل آنها نباید مزوژل تراپی را انجام دهید.

به علاوه اگر بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی می خورید باید قبل از تزریق آنها را به پزشکتان بگویید. چون ممکن است کاندید مناسبی برای تزریق مزوژل نباشید.

کاربردهای تزریق مزوژل صورت

بسیاری از افراد تزریق مزوژل در اصفهان را با هدف پر کردن چروکها، جوانسازی صورت و حجم دهی کم به صورتهای لاغر انجام می دهند. معمولا از این روش برای کارهای زیر استفاده می شود:

  • تزریق مزوژل زیر چشم برای رفع تیرگی آن
  • تزریق مزوژل برای جای جوش
  • تزریق مزوژل برای چروکهای سطحی گردن، صورت و پیشانی
  • پر کردن خط اخم، خط خنده و خطوط اطراف چشم که خیلی عمیق نیستند.

بیشتر بخوانید: تزریق ژل لب در اصفهان
تزریق-مزوژل-زیر-چشم

مراقبتهای بعد از تزریق مزوژل در اصفهان

دوره نقاهت بعد از تزریق مزوژل کوتاه و در حدود دو سه روز است. طی این مدت توصیه می کنیم موارد زیر را حتما رعایت کنید:

  • ناحیه تزریق را ماساژ ندهید چون باعث تشدید قرمزی و جابه جایی محلول مزوژل زیر پوست می شود.
  • برای تسکین درد و قرمزی ناحیه تزریق از کمپرس سرد و داروهای مسکن تجویز شده استفاده کنید.
  • برای کاهش ورم صورت از خوردن الکل و غذاهای نمکی بپرهیزید.
  • تا چند روز بعد از تزریق مزوژل سیگار نکشید و سعی کنید مایعات بیشتری مصرف کنید.
  • تا چند روز در معرض نور آفتاب نباشید و حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.
  • تا ۱۲ ساعت بعد از مزوتراپی آرایش نکنید.
  • برای ۲۴ ساعت از تمرینات ورزشی و عرق کردن بپرهیزید تا محلول از روزنه های پوست خارج نشود و بتواند تاثیر خود را بگذارد.
  • موقع خواب، زیر سرتان بلند باشد تا ورم صورت زیاد نشود.

همچنین تا چند روز از مصرف الکل، دخانیات و داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون بپرهیزید تا کبودی ها بیشتر نشوند.

ماندگاری مزوژل چقدر است؟

مزوژل های جوانسازی بین۶ تا ۹ ماه ماندگاری دارند. بعد از این مدت ژل کاملا جذب بافتها شده و تاثیر آن از بین می رود. اما ترکیبات مغذی مزوژل چون باعث جوانسازی پوست می شود تاثیر ماندگارتری دارند. با این حال برای حفظ نتایج می توانید هر ۶ ماه تزریق مزوژل را تکرار کنید.
قبل-و-بعد-از-تزریق-مزوژل-جای-جوش

تزریق مزوژل به صورت چه عوارضی دارد؟

مشکلاتی مثل بیحسی ناحیه تزریق، کبودی، تورم، قرمزی، درد، حساسیت به لمس از عوارض مزوژل هستند که خیلی خفیف اند و معمولا بعد از دو تا سه روز از بین می روند.

در افرادی که به هیالورونیک اسید حساسیت دارند، ممکن است واکنش آلرژیک مثل قرمزی پوست ایجاد شود. این واکنش ها اگر شدید نباشند طی ۳-۲ روز برطرف می شوند.

اما در صورت عدم مراجعه به بهترین متخصص تزریق مزوژل در اصفهان ممکن است به دلیل تزریق مزوژل به رگهای خونی در محل تزریق دچار نکروز بافت شوید یا به دلیل استریل نبودن مراحل کار و محیط، ناحیه تزریق عفونی شود. به همین دلیل توصیه می کنیم مزوژل تراپی را زیر نظر پزشکان حرفه ای انجام دهید.

مزایای مزوژل (Mesogel)

همشهریان اصفهانی که تزریق مزوژل صورت را انجام می دهند، بعد از تزریق می توانند از مزایای زیر بهره مند شوند:

  • تقویت کلاژن سازی در پوست و جوانسازی آن
  • کاهش روند پیری پوست
  • پر شدن چروکهای ریز صورت
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست
  • تغذیه و آبرسانی پوست
  • درخشندگی پوست
  • کاهش لکه های پوستی

یک روش ساده و سرپایی است که در مطب پزشک می توانید آنرا انجام دهید.

برای جوانسازی صورت با تزریق مزوژل در اصفهان شما هم می توانید از تخصص دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، با بیش از یک دهه تجربه در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۰۷۳۱۰۲۰ تماس بگیرید.

تزریق مزوژل برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که صورتشان خطوط یا چین های ظریف دارد یا می خواهند جوانسازی کنند و پیری پوست را به تاخیر بیندازند، کاندید تزریق مزوژل در اصفهان هستند. البته این روش برای افرادی که مشکلات زیر را دارند توصیه نمی شود:

  • زنان باردار یا شیرده
  • ابتلا به بیماریهایی مثل ضعف سیستم ایمنی، سرطان، دیابت، بیماریهای خود ایمنی، …
  • وجود التهاب و عفونت در ناحیه تزریق

در ضمن، این روش برای کسانی که افتادگی پوست آنها زیاد است، مناسب نیست و باید روشهایی مثل لیفت صورت با نخ را که یک روش غیرجراحی است انجام دهند.
تزریق-مزوژل-پیشانی-و-گونه

جمع بندی نهایی

مزوژل یک روش جوانسازی و ضد پیری پوست است که در آن ترکیبی از انواع مواد مغذی و ژل هیالورونیک اسید به لایه زیر پوست تزریق می شود. این ترکیبات به افزایش کلاژن سازی در پوست، پر کردن و هیدراته کردن پوست کمک می کنند.

جوانسازی پوست با این روش، بدون درد و عارضه است و تا ۶ ماه ماندگاری دارد. البته هر چند بار که بخواهید می توانید تزریق مزوژل را بدون هیچ مشکلی تکرار کنید.

سوالات متداول

رایجترین سوالاتی که در مورد تزریق مزوژل از خانم دکتر فروغی پرسیده می شوند، به همراه جواب آنها در زیر آمده است:

آیا تزریق مزوژل صورت درد دارد؟

خیر. این تزریق با سوزنهای خیلی ظریف انجام می شود که آسیب و درد زیادی ایجاد نمی کند. به علاوه قبل از تزریق برایتان بیحسی موضعی می زنیم. بنابراین موقع تزریق هیچ دردی احساس نمی کنید.

تفاوت تزریق مزوژل با مزوتراپی چیست؟

در مزوتراپی فقط محلول های حاوی مواد مغذی پوست که باعث جوانسازی می شوند را تزریق می کنید. ولی محلول مزوژل، علاوه بر ترکیبات مغذی دارای ژل نیز هست که خاصیت پرکنندگی دارد. البته مزوژل به اندازه تزریق ژل و فیلر خاصیت پرکنندگی ندارد.

هزینه تزریق مزوژل به صورت چقدر است؟

قیمت تزریق مزوژل بستگی به حجم محلول تزریقی، برند مزوژل، قیمت ارز، تعداد جلسات تزریق، مهارت و تجربه پزشک، شهر و لوکیشن مطب دارد.

اگر سوالی درباره تزریق مزوژل دارید در بخش نظرات می توانید از خانم دکتر فروغی بپرسید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
دکتر فروغی

کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر فروغی یکی از مجهزترین مراکز پوست، مو و زیبایی در اصفهان است. در این مرکز انواع خدمات جوانسازی و پاکسازی پوست، مزوتراپی و درمان ریزش مو، لاغری موضعی، لیزر، PRP، لیفت با نخ و درمان جای اسکار و سوختگی انجام می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *