درمان قطعی جای سالک در اصفهان با لیزر | خداحافظی با جای زخم سالک

درمان-جای-سالک-در-اصفهان-با-لیزر

سالک یک بیماری انگلی پوستی است که در اثر گزش جنس ماده ی نوعی پشه خاکی ایجاد می شود. این گزش علاوه بر درد و ناراحتی جسمی، اسکار ناخوشایندی روی پوست باقی می گذارد. جای زخم های سالک ناخوشایند هستند و زیبایی و اعتماد بنفس فرد را تحت تاثیر قرار می دهند.
امروزه روشهای مختلفی برای درمان اسکار سالک وجود دارد. در این مقاله همراه دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو باشید تا شما را با بهترین راه رفع جای زخم سالک آشنا کنند. برای دسترسی سریع به تیترهای مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

لیزر چگونه به رفع جای زخم سالک کمک می کند

درمان قطعی جای سالک با لیزر بهترین روش برای درمان این نوع اسکار است که می توانید آن را طی چند جلسه در مطب پزشک انجام دهید. در این روش با تاباندن پرتوهای متمرکز نور روی بافت سالک و نفوذ این پرتوها به لایه‌های عمقی پوست، بافت اسکار تجزیه می شود.

با تخریب بافت اسکار، کلاژن بیشتری ساخته می شود تا پوست را بازسازی کند. این فرایند منجر به کاهش عمق و اندازه زخم، بهبود رنگ پوست و کاهش قابل توجه جای زخم سالک می شود.

انواع لیزر برای درمان جای زخم سالک در اصفهان

به گفته دکتر مریم فروغی، پزشکان در اصفهان از دو نوع لیزر برای رفع سالک استفاده می کنند:

لیزر CO2 برای سالک: لیزرهای CO2 با ارسال پرتوهای نور به لایه‌های عمیق پوست و ایجاد دمای بالا در آن، بافت آسیب دیده را تبخیر می کنند. به این وسیله تولید کلاژن در پوست تحریک و بافت تخریب شده ترمیم می شود.

لیزر فرکشنال برای سالک: پرتوهای این نوع از لیزر، به صورت پراکنده و غیر متمرکز روی پوست تابانده می شوند. پرتوهای لیزرهای فرکشنال با ایجاد میکرو کانالهای کوچک روی پوست، بافت اسکار را ترمیم می کنند.
لیزر-CO2-برای-سالک

کدام نوع لیزر برای درمان جای سالک مناسب‌تر است؟

انتخاب نوع لیزر بستگی به عواملی مثل عمق و اندازه زخم، نوع پوست، کهنگی زخم و نظر پزشک دارد. مثلا لیزر CO2 برای درمان قطعی اسکار و جای زخم در سالکهای عمیق و کهنه بهتر است چون قدرت نفوذ به لایه های عمیق تر پوست را دارد و می‌تواند زخمهای قدیمی را درمان کند.

اما پزشکان برای سالکهای سطحی و جدید بیشتر از لیزر فرکشنال استفاده می کنند چون پرتوهای آن پراکنده عمل می کنند و به بافتهای سالم اطراف آسیبی نمی زنند. شما هم با مراجعه به بهترین کلینیک های لیزر در اصفهان می توانید از این نوع لیزرها برای درمان جای سالک استفاده کنید.

برای لیزر جای سالک صورت و بدن در اصفهان شما هم می توانید از به روزترین دستگاه های لیزر مطب دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو بهره مند شوید. برای رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۰۷۳۱۰۲۰ تماس بگیرید.

چرا لیزر بهترین گزینه برای درمان جای سالک است؟

مزایای لیزر برای درمان جای سالک عبارتند از:

  • اثربخشی بالا
  • دقت بالا و حداقل صدمه زدن به پوست سالم
  • نتایج دائمی
  • بدون درد، برش و جای زخم
  • زمان بهبودی کوتاه
  • تحریک کلاژن سازی در پوست
  • بهبود بافت پوست و افزایش الاستیسیته آن
  • درمان انواع جای زخم سالک از جمله زخمهای قدیمی و عمیق
  • بدون جراحی
  • مشاهده نتایج بعد از چند جلسه
  • درمان در چند جلسه

به همین دلیل این روش بهترین روش برای درمان جای سالک است که در مطب دکتر فروغی می توانید آن را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: درمان جای جوش و آکنه در اصفهان

مراحل انجام لیزر جای سالک

برای انجام لیزر ابتدا موضع ضدعفونی و در صورت تمایل مراجعه کننده بیحسی موضعی در محل سالک انجام می شود. سپس با لیزر مورد نظر پزشکتان و بسته به وسعت ناحیه تحت درمان لیزر انجام می شود. این کار بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد و بعد از لیزر می توانید به منزل یا سر کارتان برگردید.

تعداد جلسات لیزر اسکار سالک

تعداد جلسات لیزر بستگی به عمق و وسعت سالک، نوع پوست، سرعت ترمیم پوست و نوع لیزر دارد. اما معمولا لیزر جای سالک بین ۴ تا ۸ جلسه با فواصل ۴ تا ۶ هفته ای است.

مراقبت های پس از لیزر برای درمان جای سالک

بعد از درمان جای زخم سالک با لیزر در اصفهان کارهای زیر را باید انجام دهید:

  • استفاده از کرم های ترمیم کننده
  • استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF بالا
  • قرار نگرفتن در معرض آفتاب
  • پرهیز از مصرف محصولات آرایشی و شیمیایی در ناحیه درمان
    لیزر-سالک

عوارض لیزر درمانی سالک که باید بدانید

درمان جای سالک با این روش عارضه خاصی ندارد. فقط بعد از هر جلسه به طور خفیف دچار گرما، خارش، قرمزی، سوزش، تورم و پوسته شدن موضع می شوید که همگی برطرف می شوند.

اما به ندرت ممکن است برخی افراد دچار لک شدن موقتی پوست برای چند هفته شوند که آن هم جای نگرانی ندارد.

آیا لیزر می‌تواند جای زخم سالک را به طور کامل از بین ببرد؟

لیزر در مواردی می تواند جای سالک را کاملا از بین ببرد ولی تضمینی برای محو شدن کامل آن نیست. هر چند که معمولا با این روش تا حد زیادی جای سالک از بین خواهد رفت.

زخمهای سطحی و جدید اغلب برای درمان کامل شانس بیشتری نسبت به زخمهای عمیق یا کهنه دارند. ولی زخم های عمیق و کهنه هم با تعداد جلسات بیشتر می توانند به طور قابل توجهی بهبود یابند.

بهترین زمان برای انجام لیزر درمانی سالک

برای انتخاب بهترین زمان انجام لیزر سالک باید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

وضعیت زخم: زمانی که زخم سالک به مرحله مزمن رسیده و دیگر زخم پیشرفت نمی کند (لبه های زخم خشک شده و مرکز آن به صورت یک زخم باز یا پوسته ای است)

شرایط پوستی فرد: اسکارها جدید و سطحی هستند و درمان در این مرحله سریعتر و بهتر است.

فصل سال: بهترین زمان سال برای لیزر درمانی سالک فصل پاییز و زمستان است. چون در فصول سرد پوست کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرد و خطر عوارضی مثل تیره یا لک شدن پوست کاهش می یابد.
درمان-اسکار-سالک

هزینه درمان جای سالک با لیزر در اصفهان

هزینه درمان جای سالک با لیزر بستگی به تعداد جلسات مورد نیاز، شدت جای زخم، وسعت ناحیه تحت درمان، کلینیک محل درمان و مهارت پزشک دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه لیزر خود باید به پزشکتان مراجعه کنید تا جای زخم را بررسی و تعداد جلسات شما را برآورد کند.

بهترین مرکز لیزر جای سالک در اصفهان

برای پیدا کردن بهترین مرکز لیزر سالک در اصفهان باید به مواردی مثل تجربه پزشک در درمان زخم سالک، تجهیزات کلینیک (نوع لیزرهای مرکز) و نظرات بیماران قبلی را در نظر بگیرید. برای انجام این نوع لیزر می توانید به مطب دکتر مریم فروغی مراجعه کنید.

برای درمان جای سالک صورت و بدن با لیزر در اصفهان شما هم می توانید از به روزترین دستگاه های لیزر مطب دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو بهره مند شوید. برای رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۰۷۳۱۰۲۰ تماس بگیرید.

خلاصه نکات مهم

لیزرهای فرکشنال و CO2 یکی از موثرترین روشهای درمان جای زخم سالک در اصفهان هستند. این روشها با حداقل عوارض جانبی، نتایج سریع و ماندگاری دائمی بوده و به صاف و زیبا شدن پوست کمک می کنند.

با مراجعه به بهترین کلینیک های زیبایی در اصفهان شما هم می توانید با چند جلسه لیزر از افزایش اعتماد بنفس و زیبایی بیشتر برخوردار شوید.

سوالات متداول

رایجترین سوالات از دکتر فروغی در مورد درمان جای سالک در اصفهان عبارتند از:

آیا لیزر درمانی برای همه انواع جای سالک مناسب است؟

بله لیزر درمانی برای بیشتر انواع جای زخم سالک چه عمیق یا قدیمی باشند چه جدید یا سطحی مؤثر است و میزان تاثیر آن بستگی به شدت و نوع جای زخم دارد.

بهترین سن برای لیزر سالک چه سنی است؟

این درمان را در هر سنی (از سنین بالای ۱۸ سال) می توانید انجام دهید.

آیا لیزر سالک دردناک است؟

خیر. درد خاصی ندارید و اگر حساس هستید می توانیم قبل از لیزر برایتان کرم بیحسی موضعی استفاده کنیم.

اگر شما هم سوالی درباره درمان جای سالک با لیزر دارید، همین جا در بخش نظرات از سایت کلینیک ما بپرسید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
دکتر فروغی

کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر فروغی یکی از مجهزترین مراکز پوست، مو و زیبایی در اصفهان است. در این مرکز انواع خدمات جوانسازی و پاکسازی پوست، مزوتراپی و درمان ریزش مو، لاغری موضعی، لیزر، PRP، لیفت با نخ و درمان جای اسکار و سوختگی انجام می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *