درمان میگرن با تزریق بوتاکس در اصفهان

درمان-میگرن-با-بوتاکس-در-اصفهان

آیا سردردهای میگرنی زندگی و کارتان را مختل کرده؟ مدام دستمال به سرتان می بندید ولی دردتان ساکت نمی شود؟ آیا خوردن دارو برایتان بی فایده است؟ اگر چنین است توصیه می کنیم این مقاله را حتما بخوانید.
در این مقاله دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، شما را با جدیدترین روش درمان سردرد میگرن یعنی تزریق بوتاکس و همچنین عوارض، اثربخشی و ماندگاری درمان با این روش آشنا می کنند. برای دسترسی سریعتر به تیترهای مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

میگرن چیست؟

میگرن یک سردرد شدید است که باعث درد ضربان دار در یک طرف سر می شود. سردرد میگرن معمولاً حداقل چهار ساعت طول می کشد ولی می تواند روزها نیز ادامه داشته باشد و زندگی بیمار را مختل کند.
علائم-میگرن

تزریق بوتاکس برای درمان سردردهای میگرنی

بوتاکس (سم بوتولینوم A) یک نوروتوکسین است و سم آن توسط باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم ساخته می شود. پزشکان از این ماده برای درمان و پیشگیری از میگرن مزمن استفاده می کنند. تزریق این ماده هیچ خطری ندارد، مگر اینکه به طور نادرست توسط افراد غیرحرفه ای تزریق شود.

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن مزمن مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است و در برخی افراد تنها این روش برای کنترل سردرد موثر است. برخی دیگر نیز علاوه بر بوتاکس به داروهای دیگری نیاز دارند.

عملکرد بوتاکس در درمان میگرن

بوتاکس تزریق شده توسط گیرنده های درد در اعصاب ماهیچه ها جذب و گیرنده ها را غیرفعال می کنند. در نتیجه سیگنال های دردی که این گیرنده ها به مغز می فرستادند مسدود می شود و ماهیچه های محل تزریق به دلیل فلج شدن، شل می شوند و سردرد از بین می رود.

هدف بوتاکس کاهش تعداد دفعات حملات میگرنی و شدت آن است ولی درد برای همیشه از بین نمی رود. چون بعد از سه ماه، رشته های درد جدیدی جوانه می زند و میگرن عود می کند. به همین دلیل دوباره باید تزریق بوتاکس تکرار شود.

برای درمان  میگرن با تزریق بوتاکس در اصفهان شما هم می توانید از تخصص دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، با بیش از یک دهه تجربه در این زمینه، بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۰۷۳۱۰۲۰ تماس حاصل فرمایید.

نحوه تزریق بوتاکس برای میگرن در اصفهان

محل تزریق بوتاکس میگرن معمولاً نقاطی مثل عضلات پیشانی، بالای گوش، پوست سر، گردن و شانه ها هستند. پزشک بعد از ضدعفونی پوست در نواحی مورد نظر بین ۳۰ تا ۴۰ شات کوچک بوتاکس تزریق می کند.

این تزریقات سطحی هستند و با یک سوزن بسیار ظریف انجام می شوند. درمان با این روش کمتر از ۲۰ دقیقه طول می کشد و می توانید آن را به صورت دراز کش یا در حالت نشسته در مطب انجام دهید.
نواحی-تزریق-بوتاکس-میگرن

تزریق بوتاکس میگرن چند جلسه است؟

بوتاکس میگرن در اصفهان در دو جلسه با فاصله سه ماه انجام می شود. بعد از دومین تزریق اثر کامل تزریق مشخص می شود. بنابراین عدم تأثیر پس از اولین تزریق به این معنی نیست که بوتاکس کردن مؤثر نبوده است.

اگر بعد از جلسه دوم تزریق، بوتاکس هیچ فایده ای نداشت احتمالا درمان سوم را باید انجام دهید یا روش دیگری برای درمانتان جایگزین می شود.

مدت ماندگاری بوتاکس برای درمان میگرن

بوتاکس به طور طبیعی بعد از تزریق با واکنش های متابولیک بدن کم کم دفع می شود. به همین دلیل ماندگاری نتایج آن تا ۳ ماه است. بعد از این مدت باید تزریق بوتاکس را دوباره انجام دهید.

مراقبت بعد از تزریق بوتاکس میگرن

بعد از تزریق بوتاکس می توانید به تنهایی به خانه برگردید. هر چند نیازی به استراحت نیست ولی می توانید بقیه روز را استراحت کنید. همچنین برای جذب کامل دارو و جلوگیری از عفونت برای ۲۴ ساعت کارهای زیر را انجام دهید:

  • ورزش شدید نکنید
  • حمام نروید.
  • ناحیه تزریق را ماساژ ندهید یا در معرض گرما نباشد.
  • پوست نواحی تزریق شده را تمیز نگه دارید.
  • بعضی افراد بعد از تزریق نیاز به داروهای اضافی مثل داروهای قلبی عروقی (مسدود کننده های بتا و مسدود کننده های کانال کلسیم)، برخی از داروهای ضد افسردگی یا داروهای ضد تشنج دارند. در صورت تجویز آنها را مصرف کنید.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله «۹ نکته مراقبتی بعد از تزریق بوتاکس» را از همین سایت بخوانید.

۱۰ عوارض تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

برخی از عوارض جانبی احتمالی بعد از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن عبارتند از:

  • بدتر شدن موقتی میگرن
  • احتمال بروز حمله میگرنی در روز درمان
  • گردن درد
  • عفونت
  • خونریزی
  • حساسیت به بوتاکس مثلا کهیر، تورم ساق پا، …
  • تورم و کبودی در محل تزریق
  • افتادگی پلک یا ابرو
  • تغییرات جزئی در خطوط پیشانی
  • خشکی چشم یا آبریزش بیش از حد چشم
  • ضعف و درد در ناحیه گردن و شانه ها برای چند هفته (اگر این اتفاق افتاد به پزشکتان اطلاع دهید، احتمالا در جلسات بعدی تزریق در آن نواحی انجام نمی شود)

عوارض بوتاکس معمولا خفیف هستند و بیشتر از چند روز طول نمی کشند. البته ممکن است در موارد نادری اثر سم بوتولینوم به قسمتهای دیگر بدن سرایت کند و باعث مشکلات بینایی، مشکل در تکلم، بلع یا تنفس شود. در این صورت فوری به پزشک مراجعه کنید.

نتایج درمان میگرن با بوتاکس

به گفته دکتر فروغی، معمولا دو یا سه هفته پس از تزریق می توانید مزایای تزریق بوتاکس برای میگرن را ببینید. تحقیقات نشان می دهد بوتاکس معمولاً ۳۰ تا ۵۰ درصد از تعداد سردردهای میگرنی را در ماه کاهش می دهد.

حتی اگر کاهش زیادی در تعداد روزهای سردردتان ندارید ولی شاهد بهبود کیفیت زندگی خود هستید. به گفته برخی منابع پس از پنج دور درمان با این روش، میزان کاهش سردرد به حدود ۷۰ درصد افزایش می یابد.
نتیجه-درمان-میگرن-با-بوتاکس

چه کسانی به تزریق بوتاکس نیاز دارند؟

در موارد زیر می توان از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن استفاده کرد:

  • سردردهای میگرنی
  • ۱۵ روز یا بیشتر سردرد در ماه که ۴ ساعت یا بیشتر طول می کشد و حداقل ۸ مورد از آنها دارای علائم میگرن است.
  • موفق نبودن سه دوره درمان داروهای خوراکی
  • مصرف بیش از حد دارو برای کنترل درد

برای درمان  میگرن با تزریق بوتاکس در اصفهان شما هم می توانید از تخصص دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، با بیش از یک دهه تجربه در این زمینه، بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۰۷۳۱۰۲۰ تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی نهایی

تزریق بوتاکس برای میگرن در اصفهان یکی از روشهای موثر برای کاهش دفعات و شدت سردردهای میگرنی است. در این روش، بوتاکس با مسدود کردن مسیرهای عصبی باعث کاهش انتقال پیام درد به مغز می شود.

برای گرفتن نتیجه از روش باید دو نوبت بوتاکس تزریق کنید. ماندگاری بوتاکس در هر نوبت تزریق ۳ ماه طول می کشد و بعد از آن باید تزریق تکرار شود.

چون با از بین رفتن اثر بوتاکس دوباره سردردهای میگرنی مزمن بر می گردند. تزریق بوتاکس جدیدترین درمان سردردهای میگرنی است که ۳۰ تا ۷۰ درصد در درمان میگرن مزمن موفق است.

سوالات متداول

رایجترین سوالات در مورد درمان میگرن با بوتاکس عبارتند از:

تزریق بوتاکس چه کاربردهایی دارد؟

درمان بیماری هایی مثل اسپاسم همی صورت، میگرن مزمن، دیستونی، فلج مغزی، تعریق بیش از حد (بوتاکس زیر بغل)، مثانه بیش فعال، کمردرد، درد نوروپاتیک و سکته مغزی و درمان های زیبایی مثل بوتاکس خط اخم و پیشانی یا چین و چروکها از کاربردهای بوتاکس هستند.

چطور دکتر بوتاکس میگرن در اصفهان پیدا کنم؟

برای این نوع درمان با بوتاکس (سم بوتولینوم) باید به دکتری مراجعه کنید که در زمینه درمان سردردهای میگرنی مزمن با تزریق بوتاکس حرفه ای باشد. این تزریق را در اصفهان می توانید با مراجعه به مطب دکتر مریم فروغی انجام دهید.

برای درمان میگرن در بارداری می توانم بوتاکس تزریق کنم؟

خیر. بانوان عزیز اصفهانی در صورت بارداری یا شیردهی نباید از بوتاکس استفاده کنند زیرا اثرات این دارو بر روی جنین یا نوزاد مشخص نیست.

آیا بوتاکس برای سردردهای میگرنی موثر است؟

بله. تزریق بوتاکس در بزرگسالانی که سردردهای مزمن میگرنی دارند و دو نوبت درمان انجام داده اند، باعث می شود تعداد روزهایی که سردرد میگرنی یا حتی انواع دیگر سردرد دارند، به نصف کاهش یابد.

اگر سوالی درباره درمان میگرن با تزریق بوتاکس دارید در بخش نظرات از ما بپرسید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
دکتر فروغی

کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر فروغی یکی از مجهزترین مراکز پوست، مو و زیبایی در اصفهان است. در این مرکز انواع خدمات جوانسازی و پاکسازی پوست، مزوتراپی و درمان ریزش مو، لاغری موضعی، لیزر، PRP، لیفت با نخ و درمان جای اسکار و سوختگی انجام می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *