۹ نکته مراقبتی بعد از تزریق بوتاکس

مراقبتهای-بعد-از-تزریق-بوتاکس

آیا شما هم برای صاف کردن چین و چروکهای صورت خود و باز شدن اخم ابروهایتان بوتاکس کرده اید؟ برای جلوگیری از جابجا شدن بوتاکس از محل تزریق و گرفتن نتیجه دلخواهتان توصیه می کنیم این مقاله را حتما بخوانید.
در این مقاله دکتر مریم فروغی، پزشک پوست و مو و زیبایی، به شما درباره ۹ نکته مراقبتی بعد از تزریق بوتاکس خواهند گفت. برای دسترسی سریعتر به تیتر مورد نظر خود می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس یک کار زیبایی سرپایی است که در مطب انجام می شود. در این روش، حجم مشخصی از مایع بوتاکس به عضلات مورد نظر تزریق می شود. تزریق این ماده جلوی انقباض عضلات ناحیه تزریق را می گیرد. از این روش معمولاً برای کارهای زیر استفاده می کنیم:

البته تزریق بوتاکس برای کارهای درمانی مثل درمان میگرن هم کاربردهای زیادی دارد.

مهمترین مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

اگر تزریق بوتاکس را در هر ناحیه ای از صورت یا بدن خود انجام داده اید، به نکات مراقبتی بعد از تزریق بوتاکس که در زیر آمده است باید توجه کنید. این مراقبتها به جلوگیری از حرکت بوتاکس به نواحی که نمی خواهید و گرفتن یک نتیجه عالی از تزریق تان کمک می کند:

۱- تا ۴ ساعت بعد از بوتاکس به هیچ وجه دراز نکشید و باید در حالت نشسته باشید. برای خوابیدن بعد از بوتاکس نیز توصیه می کنیم به روی صورت نخوابید. بهترین حالت برای شما، خوابیدن به پشت و بلند بودن زیر سرتان است.
۲- برای یک تا ترجیحاً سه روز محل تزریق را لمس نکنید، ماساژ ندهید و آرایش نکنید.
۳- تا حداقل ۲۴ ساعت پس از تزریق نباید ورزش و فعالیت بدنی زیاد داشته باشید چون این فعالیتها گردش خونتان را بیشتر و نواحی تزریق را کبودتر می کنند.
۴- حرکات صورت مثل گریه، خندیدن، اخم کردن یا بالا انداختن ابروها روی بوتاکس تأثیری نمی گذارند، پس نگران آنها نباشید. تحقیقات زیادی نشان می دهند که  این حرکات حتی جذب بوتاکس را سریعتر کرده و اثرات تزریق زودتر ظاهر می شود.
نواحی-تزریق-بوتاکس-صورت

۵- شستن صورت بعد از بوتاکس اشکالی ندارد ولی آب را با فشار به محل تزریق نریزید و به این نواحی دست نکشید.
۶- از خوردن داروهایی که باعث افزایش کبودی ناحیه تزریق می شوند، مثل آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم حداقل تا ۲۴ ساعت خودداری کنید.
۷- در ناحیه ای که بوتاکس تزریق شده نباید در ۲۴ ساعت اول درمانهای پوستی مثل ماساژ صورت، اسکرابهای لایه بردار یا تزریق ژل و فیلر را انجام دهید. این نوع درمانها، اثر بوتاکس را کم می کنند.
۸- تا ۴۸ ساعت از آفتاب، تخت برنزه، جکوزی، سونا و دوش آب گرم بپرهیزید. چون این کارها باعث افزایش گردش خون و در نتیجه کبودی و سوزش بیشتر در ناحیه تزریق می شوند.
۹- تا ۲۴ ساعت الکل و دخانیات مصرف نکنید. چون باعث تشدید کبودی بعد از تزریق بوتاکس می شود.

برای تزریق بوتاکس صورت و بدن در اصفهان شما هم می توانید از تخصص دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، با بیش از یک دهه تجربه در این زمینه بهره مند شوید. برای رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۰۷۳۱۰۲۰ تماس بگیرید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید؟

تزریق بوتاکس یک روش ایمن با عوارض خفیف و کوتاه مدت است که نباید نگران آنها باشید. اما در صورتی که علائم زیر را تجربه می کنید حتما با پزشکتان تماس بگیرید:

  • ضعف عضلانی
  • مشکلات تنفسی
  • مشکل در بلع یا تکلم
  • مشکلات بینایی
  • تورم، درد یا کبودی شدیدی که رو به بهبودی نمی رود
  • افتادگی پلک

خوشبختانه این عوارض نادر هستند، ولی اگر اتفاق بیفتند به مراقبت های پزشکی نیاز دارید.

بوتاکس در اصفهان با دکتر مریم فروغی

در ویدئوهای زیر می توانید دو نمونه از درمانهای ضد تعریق با تزریق بوتاکس را در مطب دکتر مریم فروغی در اصفهان ببینید:

 

 

برای تزریق بوتاکس صورت و بدن در اصفهان شما هم می توانید از تخصص دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، با بیش از یک دهه تجربه در این زمینه بهره مند شوید. برای رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۰۷۳۱۰۲۰ تماس بگیرید.

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تزریق بوتاکس و مراقبت بعد از بوتاکس عبارتند از:

شایعترین عوارض بعد از تزریق بوتاکس چیست و آیا برای آنها می توانیم کاری کنیم؟

به گفته بسیاری منابع معتبر () کبودی، تورم، التهاب و سردرد از شایع ترین عوارض طبیعی بعد از بوتاکس هستند. برای کاهش این عوارض می توانید از داروهای مسکن تجویز شده یا کمپرس سرد استفاده کنید.

مدت زمان ریکاوری بعد از بوتاکس چقدر است؟

معمولا چند روز تا یک هفته عوارض بوتاکس را حس می کنید. طی این مدت با نکات مراقبتی بعد از بوتاکس می توانید علائم خود را کاهش دهید.

بعد از تزریق بوتاکس کی می توانم سرکارم برگردم؟

اگر با تورم ناحیه تزریق مشکلی ندارید، بلافاصله می توانید سرکار و فعالیتهای روزانه تان برگردید.

اگر شما هم سوالی درباره تزریق بوتاکس یا مراقبتهای بعد از بوتاکس دارید در بخش نظرات می توانید از ما بپرسید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
دکتر فروغی

کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر فروغی یکی از مجهزترین مراکز پوست، مو و زیبایی در اصفهان است. در این مرکز انواع خدمات جوانسازی و پاکسازی پوست، مزوتراپی و درمان ریزش مو، لاغری موضعی، لیزر، PRP، لیفت با نخ و درمان جای اسکار و سوختگی انجام می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *