نقاط تزریق بوتاکس برای درمان میگرن: کجا و چرا؟

نقاط-تزریق-بوتاکس-برای-درمان-میگرن

میگرن کابوسی آزاردهنده است که باعث سردرد شدید می شود. اگر شما هم به دنبال راهی برای تسکین این دردهای طاقت‌فرسا هستید، احتمالا شنیده اید که یکی از بهترین روشهای درمان میگرن با بوتاکس است. اما بوتاکس باید کجا تزریق شود؟
در این مقاله دکتر مریم فروغی، پزشک پوست و مو در اصفهان، به شما خواهند گفت که بهترین نقاط تزریق بوتاکس برای میگرن چه جاهایی هستند. برای دسترسی سریعتر به تیترهای مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

بهترین نقاط تزریق بوتاکس برای میگرن

به گفته دکتر فروغی نقاط تزریق بوتاکس برای کاهش درد میگرن عبارتند از:

۱. پیشانی

پیشانی یکی از اصلی ترین نقاط تزریق بوتاکس برای درمان میگرن است که به کاهش اسپاسم و شل شدن عضلات در جلوی سر کمک می‌کند.

۲. ناحیه پل بینی

عضلات ناحیه پل بینی مسئول حرکت ابرو و فشار در ناحیه چشمها هستند. تزریق بوتاکس در نقاط حساس در این ناحیه جلوی تنش زیاد و سردردهای میگرنی را می گیرد.

۳. اطراف چشم

تنشهای عضلانی در ماهیچه های دور چشم هم می تواند علت سردرد میگرنی باشد. تزریق بوتاکس در این ناحیه در کاهش میگرن و انقباضات عضلانی نقش موثری دارد.

۴. گیجگاه

گیجگاه هم یکی از کلیدی ترین نقاط تزریق بوتاکس برای میگرن است. چون نزدیک عروق و اعصاب اصلی سر است و تنش در این ناحیه باعث تشدید درد میگرن می شود.

۵. پشت سر

در ناحیه پشت سر، عصبهای پشت سری قرار دارند که مسئول انتقال درد به نواحی مختلف سر هستند. با تزریق بوتاکس به برخی نقاط در این ناحیه در افرادی که میگرن‌ پشت سری دارند، باعث غیر فعال شدن عصب های این ناحیه و کاهش حملات میگرن می شود.

۶. گردن و شانه ها

اسپاسم های عضلانی در ناحیه گردن و شانه ها می تواند میگرن را تشدید کند. با تزریق بوتاکس در عضلات پارااسپینال گردنی (در امتداد ستون فقرات) و شانه ها می توان مانع انتقال درد این نواحی به سر شد.

پزشک بر اساس تجربه خود، نوع الگوی سردرد، شدت میگرن و نقاطی که بیشتر درد را احساس می کنید، نقاط تزریق بوتاکس را انتخاب می کنند.

بیشتر بخوانید: ۹ نکته مراقبتی بعد از تزریق بوتاکس

برای درمان میگرن با تزریق بوتاکس در اصفهان شما هم می توانید از تخصص دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، با بیش از یک دهه تجربه در این زمینه، بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۰۷۳۱۰۲۰ تماس حاصل فرمایید.

چرا این نقاط برای تزریق بوتاکس انتخاب می‌شوند؟

انتخاب این نقاط برای درمان میگرن با تزریق بوتاکس در اصفهان به دلایل زیر است:

عضلات تنسور (منقبض کنند) و عضلات اطراف سر: تنش در ماهیچه های سر و گردن که مسئول کشش و انقباض هستند، نقش مهمی در ایجاد و تشدید میگرن دارد.

تزریق بوتاکس به این عضلات انقباض آنها را کاهش می دهد. نمونه ای از این عضلات در بین دو ابرو و پیشانی دیده می شوند.

نقاط ماشه ای: در نقاطی که برای تزریق بوتاکس گفتیم، محلهایی به نام نقاط ماشه‌ای وجود دارد که به صورت گره هایی حساس در عضلات هستند و اسپاسم آنها باعث درد عضلانی و سردردهای میگرنی می شود. این نقاط را می توان در جاهایی مثل گردن و شانه ها پیدا کرد.

عصب های حسی: برخی از نقاط تزریق در نزدیکی اعصاب حسی سر و گردن هستند که پیام درد را منتقل می کنند. تزریق بوتاکس به این اعصاب، انتقال سیگنال درد را کاهش می دهد. این عصبها در نواحی مثل گیجگاه و پشت سر قرار دارند.
نقاط-تزریق-بوتاکس-برای-میگرن

جمع بندی پایانی

تزریق بوتاکس برای میگرن یکی از روشهای درمان میگرن در اصفهان است که برای افرادی که به درمانهای دیگر جواب نمی دهند، توصیه می شود. رایجترین نقاط بوتاکس برای میگرن نواحی مثل پیشانی، بین دو ابرو، اطراف چشم ها، شقیقه ها، پشت سر، گردن و شانه ها هستند.

با تزریق بوتاکس به این نواحی، تنش عضلانی کاهش می یابد یا انتقال سیگنال درد توسط اعصاب مسود می شود. در نتیجه شدت و تعداد حملات میگرنی در بیمار کاهش می یابد. درمان با این روش بدون عارضه است و این تزریق را باید نزد پزشک مجرب در این زمینه انجام دهید.

برای درمان  میگرن با تزریق بوتاکس در اصفهان شما هم می توانید از تخصص دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، با بیش از یک دهه تجربه در این زمینه، بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۰۷۳۱۰۲۰ تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

رایجترین سوالات درباره تزریق بوتاکس برای درمان میگرن عبارتند از:

عوارض تزریق بوتاکس برای میگرن چیست؟

عوارض شایع بعد از تزریق بوتاکس میگرن عبارتند از: درد، قرمزی و کبودی در محل تزریق، سر درد، گر گرفتگی و ضعف عضلانی موقت. این عوارض بعد از چند روز برطرف می شود و نباید نگران آنها باشید. همچنین به ندرت ممکن است بعضی افراد دچار عفونت، واکنش آلرژیک به ماده بوتاکس یا افتادگی پلک و ابرو شوند.

چه کسانی کاندیدای تزریق بوتاکس برای میگرن هستند؟

افرادی که میگرن مزمن دارند، مصرف دارو برایشان مناسب نیست، به درمانهای دیگر جواب نداده اند، به دنبال یک روش درمانی بلند مدت هستند یا همراه میگرن سردردهای تنشی دارند، کاندید خوبی برای درمان میگرن با تزریق بوتاکس اند.

چه مدت بعد از تزریق بوتاکس، نتیجه می‌گیریم؟

از هفته اول سردردها خفیف می شوند و تا هفته چهارم بعد از تزریق بهترین نتیجه درمان با این روش را می توانید ببینید. اما ماندگاری بوتاکس ۳ ماه است و بعد از این مدت باید تزریق را تکرار کنید.

اگر شما هم سوالی درباره نقاط تزریق بوتاکس برای درمان میگرن دارید در بخش نظرات از ما بپرسید.

۴/۵ - (۱ امتیاز)
دکتر فروغی

کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر فروغی یکی از مجهزترین مراکز پوست، مو و زیبایی در اصفهان است. در این مرکز انواع خدمات جوانسازی و پاکسازی پوست، مزوتراپی و درمان ریزش مو، لاغری موضعی، لیزر، PRP، لیفت با نخ و درمان جای اسکار و سوختگی انجام می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *