درمان ریزش مو با PRP در اصفهان

درمان-ریزش-مو-با-PRP-در-اصفهان

آیا موهایتان کم پشت و کف سرتان پیدا شده و از آن خجالت می کشید؟ آیا نگران طاسی خود هستید؟ باید بدانید که ریزش موها و نازک شدن آنها مشکل رایجی بین زنان و مردان است.
طبق آمارها حدود ۵۰ میلیون مرد و ۳۰ میلیون زن بخشی از موهای خود را بعد از رسیدن به ۵۰ سالگی یا در نتیجه استرس از دست می دهند.
در این مقاله دکتر مریم فروغی، پزشک پوست، مو و زیبایی، درباره یکی از جدیدترین روشهای موثر درمان ریزش مو یعنی PRP مو در اصفهان پرداخته اند. برای دسترسی سریعتر به تیترهای مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

PRP برای رویش مجدد موها

به نقل از منابع پزشکی پلاکت ها از اجزای اصلی خون هستند که وظیفه آنها انعقاد خون است. فاکتورهای رشدی که همراه پلاکتها هستند به رویش مجدد موها کمک می کنند.

در واقع با prp موی سر، پلاسمای غنی از پلاکت (PRP Platelet Riched Plasma) به عمق پوست سر تزریق می شوند تا پلاکتها به فولیکولهای مو برسند. این مواد سلولهای پاپیلای پوستی را برای رشد موها یا رویش مجدد آنها تحریک می کنند.

پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP

غلظت پلاکتها در محلولی که به پوست سر تزریق می شود،  ۵ برابر چیزی است که به طور عادی در خون وجود دارد. به همین دلیل به آن پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت می گویند که برای تزریق مناسب است.

بیشتر بخوانید: مزوتراپی مو در اصفهان

نحوه انجام پی آر پی مو در اصفهان

در شکل زیر می توانید مراحل انجام PRP مو را ببینید:
مراحل-تزریق-پی-آر-پی-مو-در-اصفهان

تزریق PRP کمی دردناک است ولی می توان با بیحسی موضعی درد تزریق را از بین برد.

قبل از PRP موی سر کار خاصی باید انجام دهیم؟

چون این روش شامل خونگیری است، قبل از آن باید مایعات و غذا بخورید تا مانع احساس سبکی سر شود.

تعداد جلسات پی آر پی مو

تعداد جلسات مورد نیاز PRP (پی آر پی) مو معمولا شامل سه جلسه با فواصل یک ماهه است.

برای تزریق پی آر پی مو در اصفهان و درمان ریزش موهایتان، شما هم می توانید از تخصص دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، با بیش از یک دهه تجربه در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۰۷۳۱۰۲۰ تماس حاصل فرمایید.

prp موی سر برای چه نوع ریزش مویی موثرتر است؟

روش PRP برای درمان ریزش موی آلوپسی آندروژنتیک (AGA) در زنان و مردان بهتر از انواع دیگر ریزش مو جواب می دهد.

این نوع طاسی به دلایل هورمونی رخ می دهد و در زنان به صورت نازک شدن مو در تاج سر شروع شده و منطقه ریزش مو بزرگتر می شود. اما در مردان، ریزش مو بیشتر در بالا و جلوی سر رخ می دهد.

مزایای درمان ریزش مو با پی آر پی در اصفهان

به گفته دکتر فروغی، خانمها و آقایانی که از روش پی آر پی برای درمان ریزش موهای خود استفاده می کنند، می توانند از مزایای زیر بهره مند شوند:

  • افزایش تعداد فولیکول‌های مو
  • افزایش تعداد موها و ضخامت آنها
  • بهبود استحکام ریشه موها
  • جلوگیری از ریزش مو
  • تحریک رشد موهای جدید
  • موثرتر شدن نتایج کاشت مو

همچنین چون PRP از سلول ها و پلاسمای خودتان تشکیل شده، ریسک بروز واکنش آلرژیک خیلی کمتر از روشهای مشابه مثل تزریق داروهای کورتیکواستروئید یا تزریق فیلر مو در اصفهان است.
درمان-ریزش-مو-با-پی-آر-پی

عوارض پی آر پی مو

درمان ریزش مو با پلاسمای غنی از پلاکت بی خطر یک روش بی خطر است. اما این روش هم مثل هر روش درمانی دیگری با عوارضی همراه است:

عوارض شایع و خفیف عوارض احتمالی
درد

قرمزی

سردرد

ریزش موقت مو

کبودی در محل تزریق

خون ریزی

آسیب عصبی

آسیب عروق خونی در پوست سر

عفونت در محل تزریق

ایجاد اسکار درمحل تزریق

با مراجعه به یک دکتر خوب برای PRP مو می توانید از عوارض احتمالی این تزریق جلوگیری کرده و نتایج بهتری بگیرید.

آیا پی آر پی مو در اصفهان یک روش ایمن است؟

به گفته منابع معتبر تجهیزات مورد استفاده برای تولید PRP و تزریق آن توسط FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) تایید شده ولی این روش هنوز به طور رسمی مورد تایید این سازمان نیست.

البته عدم تایید FDA به این معنی است که این روش تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد و مراحل تحقیقاتی درباره آن همچنان ادامه دارد.

نتایج PRP مو در اصفهان

نتایج پی آر پی مو بستگی به سلامت کلی، سطح پلاکت خون و سلامت موهای فرد دارد. این روش برای ریزش موی آلوپسی بسیار موثر است و تا ماهها بعد از آن رویش و رشد موها ادامه پیدا می کند.

نتایج اولیه تزریق پی آر پی را می توانید بعد از چند جلسه درمان (بعد از سه ماه) ببینید. توصیه می شود برای حفظ رشد موهای جدید، هر ۶ ماه یا یک بار در سال باید جلسات تزریق پی آر پی مو در اصفهان را تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: درمان ریزش موی سکه ای در اصفهان (با تزریق کورتون)
قبل-و-بعد-از-تزریق-پی-آر-پی-مو

برای تزریق پی آر پی مو در اصفهان و درمان ریزش موهایتان، شما هم می توانید از تخصص دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، با بیش از یک دهه تجربه در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۰۷۳۱۰۲۰ تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی نهایی

درمان ریزش مو با پی آر پی یک روش جدید برای درمان طاسی با الگوی مردانه (ریزش موی آلوپسی) در خانم ها و آقایان است. در این روش از پلاکت غنی شده خون شخص برای تزریق به پوست سر و تقویت فولیکول های مو استفاده می شود.

PRP مو یک روش ایمن و بدون عوارض جانبی طولانی مدت است که بعد از ۳ ماه از اولین تزریق می توانید نتایج موثر آن را ببینید.

سوالات متداول

رایجترین سوالاتی که از دکتر مریم فروغی در مورد PRP (پی آر پی) مو پرسیده می شوند، عبارتند از:

هزینه پی آر پی مو تحت پوشش بیمه است؟

خیر. این نوع درمانها جزء کارهای زیبایی هستند و تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند.

کاربردهای PRP چیست؟

از این روش برای درمان بیماریهای اسکلتی عضلانی، جوانسازی پوست با روشهای خون آشام (ومپایر) یا میکرونیدلینگ، تحریک رشد موها بعد از کاشت و درمان ریزش موی آندروژنیک استفاده می شود.

چه کسانی نمی توانند پی آر پی مو در اصفهان را انجام دهند؟

این روش برای افرادی که غلظت پلاکت خون آنها کافی نیست، سابقه اختلالات خونریزی یا بیماری خودایمنی و برخی مشکلات دیگر را دارند توصیه نمی شود. برای اینکه بدانید آیا کاندید مناسبی برای این روش هستید باید با پزشکتان در این زمینه مشورت کنید.

اگر شما هم سوالی درباره پی آر پی مو دارید در بخش نظرات می توانید از کلینیک ما بپرسید.

به این مقاله چند ستاره می دهید؟
دکتر فروغی

کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر فروغی یکی از مجهزترین مراکز پوست، مو و زیبایی در اصفهان است. در این مرکز انواع خدمات جوانسازی و پاکسازی پوست، مزوتراپی و درمان ریزش مو، لاغری موضعی، لیزر، PRP، لیفت با نخ و درمان جای اسکار و سوختگی انجام می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *