کانتورینگ و زاویه سازی صورت در اصفهان

کانتورینگ-و-زاویه-سازی-صورت-در-اصفهان

آیا شما هم از آن دسته کسانی هستید که دوست دارید مثل ستاره های هالیوودی خط فک تیز یا چانه خوش فرمی داشته باشید؟ اگر به دنبال یک روش بی دردسر برای تغییر فرم صورت و رفع بی حالتی صورتتان هستید، می توانید از تکنیکهای زاویه سازی و کانتورینگ صورت با ژل استفاده کنید.
در این مقاله همراه ما باشید تا دکتر مریم فروغی، پزشک پوست و مو شما را با این روش غیرجراحی اصلاح و متعادل کردن صورت آشنا کنند و در مورد کاربردها، عوارض و مزایای آن بگویند. برای دسترسی سریعتر به تیترهای مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

کانتورینگ یا زاویه سازی صورت با تزریق ژل چیست؟

کانتورینگ صورت با تزریق ژل (مادلینگ صورت) یک روش موقتی و غیر جراحی برای ایجاد زاویه در نواحی مثل چانه، فک و گونه است. در این روش نیز مثل تزریق ژل لب، معمولا از تزریق فیلر یا ژل هیالورونیک اسید برای اصلاح فرم صورت و تغییر ظاهر چهره استفاده می شود.

این فیلرها در برندهای مختلف موجود هستند و تایید FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) را دارند. در شکل زیر می توانید عکس کانتورینگ صورت را ببینید:
عکس-قبل-و-بعد-از-کانتورینگ-صورت

نحوه کانتورینگ صورت با فیلر

برای کانتورینگ صورت با تزریق ژل و فیلر، ابتدا طراحی چهره انجام می شود تا نقاط تزریق و جاهایی که نیاز به زاویه سازی دارند مشخص شود. بعد از ضدعفونی و بیحسی موضعی، شاتهای تزریق به نواحی مورد نظر با کمک یک سرنگ ظریف یا کانول انجام می شود.

البته بعضی از ژلها حاوی مواد بیحسی موضعی مثل لیدوکائین هستند و نیازی به بیحسی موضعی ندارند. زاویه سازی صورت با این روش در کمتر از نیم ساعت انجام می شود. پزشک تزریق فیلر را به آرامی پیش می برد تا از نتیجه تزریق و اضافی یا کم نبودن فیلر مطمئن شود.

اقدامات قبل از کانتورینگ صورت

کسانی که می خواهند کانتورینگ صورت را انجام دهند، باید با مشورت پزشک از یک هفته قبل مصرف داروهای رقیق کننده خون و مکمل ها را قطع کنند.

همچنین باید اگر بیماری خاصی دارند یا داروی خاصی می خورند به پزشک اطلاع دهند و از چند روز قبل مصرف دخانیات و الکل را قطع نمایند.
کانتورینگ-گونه-با-تزریق-فیلر

جهت کانتورینگ صورت با تزریق ژل در اصفهان شما هم می توانید از تخصص دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، با بیش از یک دهه تجربه در این زمینه بهره مند شوید. برای رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۰۷۳۱۰۲۰ تماس بگیرید.

توصیه های بعد از زاویه سازی صورت

مراقبتهای بعد از کانتورینگ صورت که باید آنها را انجام دهید، عبارتند از:

  • برای پرکنندگی بیشتر ژل، تا یک هفته زیاد آب بنوشید تا هیالورونیک اسید آب بیشتری جذب کند.
  • تا چند روز از مصرف سیگار و الکل بپرهیزید.
  • برای جلوگیری از جابجایی ژل تا چند روز از ماساژ، دستکاری صورت، آرایش کردن و هرگونه فشاری به صورت بپرهیزید.
  • تا سه روز موقع خوابیدن به پشت بخوابید و زیر سرتان بلند باشد.
  • تا ۲۴ ساعت دوش نگیرید و از سونا و استخر استفاده نکنید.
  • برای کاهش کبودی و تورم صورت طبق دستور پزشکتان از کمپرس یخ استفاده کنید.

اگر باید دارویی مصرف کنید یا پزشک از مصرف دارویی شما را منع کرده، حتما آن را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید: تزریق مزوژل در اصفهان

طول دوره نقاهت

بعد از تزریق فیلر می توانید به خانه برگردید و سرکارهای عادی روزانه خود بروید. دوره نقاهت بعد از این عمل زیبایی دو تا سه روز است و طی این مدت باید مراقبتهای بعد از تزریق را به دقت رعایت کنید.

مدت ماندگاری

ماندگاری کانتور صورت با فیلر ۶ ماه یا بیشتر دوام ندارد. چون فیلر با متابولیسم بدن به مرور از بین می رود. البته این فرایند طبیعی است. اما بعد از جذب ژل می توانید دوباره آن را تزریق کنید و هر چند بار که بخواهید تزریق را تکرر کنید.

کاربردهای کانتورینگ صورت چیست؟

زاویه سازی فک با تزریق ژل پرطرفدارترین کاربرد کانتورینگ با ژل در اصفهان است. از دیگر کاربردهای این روش عبارتند از:

  • زاویه سازی برای صورتهای گرد
  • پر کردن صورتهای خیلی لاغر
  • زاویه سازی چانه
  • اصلاح فرم صورتهای خیلی کشیده
  • کانتورینگ و متعادل سازی فک های عریض و پهن در صورت های مربعی
  • متقارن و متعادل کردن چانه، گونه و فک (مهمترین قسمتهای صورت برای زاویه سازی)

همچنین از این روش می توان برای برجسته کردن شقیقه ها و بینی نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: لیفت صورت با نخ در اصفهان
قبل-و-بعد-از-کانتورینگ-صورت

عوارض کانتورینگ صورت چیست؟

بعد از زاویه سازی و کانتورینگ صورت با تزریق ژل معمولا ناحیه درمان دچار تورم، درد خفیف یا کمی کبودی می شود که عادی است و نهایتاً ظرف چند روز برطرف می شود. پس نباید نگران این عوارض باشید.

در صورت عدم مراجعه به بهترین دکتر کانتورینگ صورت در اصفهان ممکن است با خطراتی مثل عفونت، تزریق اشتباهی ژل به رگ خونی و نکروز بافت و یا عدم تقارن در دو طرف صورت مواجه شوید. بنابراین در انتخاب پزشکتان دقت کنید.

مزایای کانتورینگ صورت با ژل

به گفته خانم دکتر فروغی، خانم ها و آقایانی که برای فرم دهی صورت در اصفهان از تزریق ژل استفاده می کنند، علاوه بر زاویه سازی صورت بدون جراحی و ایجاد جای برش، زخم و بخیه از مزایای زیر نیز برخوردار هستند:

  • زیبایی صورت و افزایش اعتماد بنفس آنها
  • ایجاد تعادل و تناسب در اجزای صورت (کانتورینگ)
  • پر شدن چین و چروکهای ظریف و گودی صورت با فیلر
  • برجسته شدن گونه ها
  • جوانسازی پوست به دلیل خاصیت کلاژن سازی و پرکنندگی هیالورونیک اسید
  • دوره نقاهت کوتاه

به علاوه، اگر از نتایج تزریق راضی نباشید، به راحتی برگشت پذیر است و با تزریق آنزیم هیالورونیداز می توان صورت را سریعا به شکل قبل از تزریق برگرداند. اما بازگشت نتایج در روشهای دیگر به این راحتی امکانپذیر نیست.

چه کسانی کاندید زاویه سازی صورت هستند

افرادی برای زاویه سازی صورت مناسب هستند که فک آنها مردانه، بدون زوایه، مربعی شکل یا خیلی کوچک است. همچنین این روش به افراد زیر توصیه می شود:

  • کسانی که چانه دایره ای شکل دارند
  • افراد دارای گونه های خیلی لاغر یا چاق
  • افرادی که صورت گرد دارند یا استخوان بندی صورتشان ریز است
  • کسانی که صورت کوتاه با چانه بزرگ دارند.

جهت کانتورینگ صورت با تزریق ژل در اصفهان شما هم می توانید از تخصص دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، با بیش از یک دهه تجربه در این زمینه بهره مند شوید. برای رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۰۷۳۱۰۲۰ تماس بگیرید.

جمع بندی نهایی

زاویه سازی و کانتورینگ صورت با تزریق ژل یک روش غیرجراحی برای اصلاح فرم صورت است. با این روش می توانید گونه ها را برجسته کنید و خطوط چانه و فک را تیز و برجسته نمایید. این روش هیچگونه عارضه ای ندارد و کاملا ایمن است.

برای زاویه سازی صورت، پزشکان اغلب از فیلرهای HA یا هیالورونیک اسید استفاده می کنند. نتیجه این عمل زیبایی را می توانید بلافاصله بعد از تزریق ببینید و مدت ماندگاری آن ۶ ماه یا بیشتر است.

سوالات متداول

سوالات زیر از رایجترین سوالات درباره کانتورینگ صورت با ژل هستند که همراه جواب آنها در زیر می خوانید:

بهترین فیلر برای کانتورینگ صورت چیست؟

ژلهای زیر نمونه ای از بهترین ژلهای زاویه سازی صورت هستند: Restylane Lyft ضخیم تر از بقیه محصولات Restylane است. Juvéderm Voluma نیز بر پایه اسید هیالورونیک است و معمولا برای کانتورینگ خط فک استفاده می شود. Radiesse هم فیلر دیگری است که البته به جای اسید هیالورونیک از هیدروکسی آپاتیت کلسیم ساخته شده است.

هزینه کانتورینگ صورت با فیلر چقدر است؟

هزینه کانتور صورت بستگی به فاکتورهای زیر دارد: مهارت و تجربه پزشک، استفاده از بهترین ژل برای کانتورینگ صورت، چند سی سی فیلر نیاز داشته باشید و تزریق برای چه نواحی انجام شود.

چه کسانی نمی توانند زاویه سازی صورت با ژل را انجام دهند؟

زنان باردار، کسانی که که در ناحیه تزریق عفونت فعالی مثل زگیل یا تبخال دارند، افرادی که بیماری خاصی دارند و به تشخیص پزشک نمی توانند این عمل زیبایی را انجام دهند، کاندید زاویه سازی صورت با تزریق فیلر نیستند.

اگر شما هم سوالی درباره زاویه سازی و کانتورینگ صورت دارید، در بخش نظرات از ما بپرسید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
دکتر فروغی

کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر فروغی یکی از مجهزترین مراکز پوست، مو و زیبایی در اصفهان است. در این مرکز انواع خدمات جوانسازی و پاکسازی پوست، مزوتراپی و درمان ریزش مو، لاغری موضعی، لیزر، PRP، لیفت با نخ و درمان جای اسکار و سوختگی انجام می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *