مراقبتهای لازم بعد از انتقال و تزریق چربی

مراقبتهای-بعد-از-تزریق-چربی

تزریق چربی یکی از روشهای کانتورینگ و زاویه سازی صورت برای افرادی است که چربی صورت خود را در اثر افزایش سن، رژیم لاغری یا برخی بیماریها از دست داده اند. این عمل زیبایی با جراحی کوچکی برای برداشتن چربی مورد نیاز برای تزریق از بدن فرد همراه است.
موفقیت و ماندگاری این تزریق بستگی به رعایت مراقبت های بعد از تزریق چربی دارد. در این مقاله با دکتر مریم فروغی، پزشک پوست و مو همراه باشید تا شما را با این مراقبتها آشنا کنند. برای دسترسی سریعتر به تیترهای مقاله از فهرست زیر می توانید استفاده کنید.

مراقبت های مهم بعد از تزریق چربی در اصفهان

به گفته دکتر فروغی مهمترین نکات درباره مراقبت بعد از تزریق چربی به دست و صورت شامل موارد زیر است:

۱- تا قبل از گرفتن پیوند چربیها (فت گرفتینگ) یعنی تا چند هفته، از هرگونه ماساژ، دست زدن به صورت یا اصلاح صورت بعد از تزریق چربی بپرهیزید.
۲- بهترین نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی خوابیدن به پشت است و باید سرتان بالاتر از بدن باشد. اصلا نباید روی صورت بخوابید چون باعث افزایش تورم و کبودی و جابجایی چربی های تزریق شده می شود.
۳- برای حداقل یک هفته سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید چون تاثیر منفی بر بقای سلولهای چربی و مدت زمان بهبودی بعد از فت ترانسفر دارند.
۴- داروهای مسکن و آنتی بیوتیک خود را به موقع مصرف کنید.
۵- در سه هفته اول بعد از تزریق از ورزشها و کارهای سنگین بپرهیزید و تا حد ممکن استراحت کنید.
۶- تا چند روز بعد از تزریق داروهای ضدالتهابی یا رقیق کننده خون مصرف نکنید. چون کبودی و تورم محل تزریق بدتر می شود.
۷- در روز چهارم، پانسمان محل ساکشن چربی را بردارید و ۲ تا ۳ بار در روز روی آن کمی پراکسید هیدروژن و پماد آنتی بیوتیک بمالید. پس از یک هفته، به جای پماد آنتی بیوتیک می توانید روغن وازلین بمالید. تا ترمیم جای زخم این مراقبتها را ادامه دهید.
۸- در سه روز اول نباید دوش بگیرید.
۹- برای شستن صورت بعد از تزریق چربی باید ۲۴ ساعت صبر کنید و بعد از آن برای شستشو از آب گرم استفاده نکنید.
۱۰- آرایش بعد از تزریق چربی تا زمان بسته شدن جای زخمهای محل تزریق ممنوع است و نباید بعد از آن آرایش شما با مالش زیاد پوست همراه باشد.
۱۱- تا یکماه از استفاده از سونا و جکوزی بپرهیزید.

زمان دیدن نتیجه نهایی تزریق

۳۰ درصد چربی تزریق شده به طور طبیعی از بین می رود و حجم صورت در مقایسه با روز تزریق کم می شود. شش ماه پس از جراحی انتقال چربی می توانید حجم نهایی چربی و نتیجه عمل را ببینید.
نتیجه-عمل-تزریق-چربی

شما هم می توانید برای تزریق چربی صورت یا دستها در اصفهان از تخصص دکتر مریم فروغی، دکتر پوست و مو، در این زمینه بهره مند شوید. برای رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۰۷۳۱۰۲۰ تماس بگیرید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید؟

اگر علائم زیر را بعد از تزریق چربی (فت ترانسفر) تجربه می کنید باید به پزشکتان مراجعه کنید:

  • بعد از ۴۸ ساعت هنوز درد و تورم شدیدی دارید که بهتر نشده و با داروهای مسکن این عوارض کمتر نمی شود.
  • تب بالا
  • خونریزی یا خروج ترشحات چرکی از محل های برش و تزریق

نمونه کارهای تزریق چربی دکتر مریم فروغی

در اینجا می توانید عکس های قبل و بعد از جوانسازی دست و صورت با تزریق چربی در اصفهان را توسط دکتر فروغی ببینید:
تزریق-چربی-گونه-وچانهکانتورینگ-صورت-با-تزریق-چربیفرمدهی-صورت-با-تزریق-چربیفرمدهی-صورت-با-تزریق-چربی1فرمدهی-صورت-با-تزریق-چربی2فرمدهی-صورت-با-تزریق-چربی3جوانسازی-پشت-دست-با-تزریق-چربیجوانسازی-پشت-دست-با-تزریق-چربی1

سوالات متداول

رایجترین سوالات درباره مراقبت بعد از تزریق چربی عبارتند از:

بعد از تزریق چربی به صورت چه بخوریم؟

برای به حداکثر رساندن بقای سلولهای چربی تزریق شده و بهبودی سریعتر باید زیاد آب بخورید و در رژیم غذایی تان از چربی های سالم مثل ماهی قزل آلا، سالمون، آووکادو و بادام استفاده کنید.

مراقبت های بعد از تزریق چربی در ماندگاری نتایج چه تاثیری دارد؟

مراقبتهای صحیح به زنده ماندن سلولهای چربی و موفقیت پیوند چربیها کمک می کند. بنابراین ماندگاری نتایج تزریق طولانی تر می شود؛ به خصوص اگر وزنتان را ثابت نگه دارید و دچار کاهش وزن نشوید.

قبل از تزریق چربی باید چه کارهایی انجام دهیم؟

یک شب قبل از تزریق استحمام کنید و موها را بشویید. در روز تزریق با لباسهای گشاد و راحت مراجعه کنید. از چند روز قبل مصرف سیگار، الکل و داروهایی مثل آسپرین را با نظر پزشک قطع کنید.

اگر سوالی درباره مراقبت بعد از تزریق چربی صورت و دست دارید در بخش نظرات می توانید از ما بپرسید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)
دکتر فروغی

کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر فروغی یکی از مجهزترین مراکز پوست، مو و زیبایی در اصفهان است. در این مرکز انواع خدمات جوانسازی و پاکسازی پوست، مزوتراپی و درمان ریزش مو، لاغری موضعی، لیزر، PRP، لیفت با نخ و درمان جای اسکار و سوختگی انجام می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *